Przejdź do głównej zawartości

Carpaccio w Stylu Wschodnim PREMIERA Noc Teatrów 2023

 

Noc Teatrów 2023. Skład Solny. Teatr ELOE wystąpił z premierowym spektaklem według sztuki Łukasza Wójcickiego "Carpaccio w Stylu Wschodnim".




Dramat powstał na podstawie raportu „Seeking Justice: Stories of Violence in Belarus. August 2020 through the eyes of Belarusian media

CARPACCIO W STYLU WSCHODNIMSztuka o przemocy. Przemocy zadawanej z przyczyn politycznych, ale i dla korzyści. Sztuka o niszczeniu praw jednostki, ale również o cierpieniu zadawanemu innym gatunkom. 


11 SIERPNIA Rap FRAGMENT SPEKTAKLU na YT

również na CDA

https://www.cda.pl/video/1723745737/vfilm




ŁUKASZ WÓJCICKI performer, tancerz, choreograf, dramaturg, aktywista. Postać znana w środowisku underground za sprawą zespołu Massmilicja w którym jest na wokalu i pisze teksty. Jego społeczne spojrzenie na rzeczywistość odzwierciedla się w jego tekstach. Mocny, zdecydowany i nawet brutalny przekaz jest potrzebny do przekazania bardzo konkretnych treści...

MassMilicja - Pociski zamiast słów CLIP

PRZEKAZ SZTUKI

Jako ludzie potrafimy czynić zło wobec samych siebie, jak i innym istotom na ziemi. Jako artyści nie możemy stać obojętnie wobec tego co dzieje się za naszą wschodnią granicą. Łamanie praw człowieka w imię politycznych upodobań nie może być akceptowana.

Konstrukcja dramatu narzuca używanie różnych form przekazu. Nie ma tu ciągłości dramaturgicznej do której przywykliśmy chodząc na angielskie farsy. Carpaccio w Stylu Wschodnim to spektakl multimedialny w którym kolejne sceny to swoiste performance.

Już trzeci rok z rzędu Teatr ELOE robi spektakl w przestrzeni plenerowej Składu Solnego na Podgórzu w Krakowie. Jest to doskonała przestrzeń dla teatru offowego.


CARPACCIO W STYLU WSCHODNIM

tekst Łukasz Wójcicki

PREMIERA sztuki wydanej w Dialogu w 2022

reżyseria Jakub Palacz ( Jim Bustard )

występują

Standuperka/Raperka – Katarzyna Ignatiuk

AUTOR TEKSTU – Jakub Palacz

KROWA – Marta Kontny

KOŃ – Jerzy Hojda

ŚWINIA – Łukasz Marciszyn

KIRYŁ – Wojciech Michno

ŻENIA - Stanislav Konoplov

muzyka na żywo Piotr Wojnarowski ( kontrabas )

muzyka nagrana Jakub Palacz

operator kamery Rafał Pogoda

producent Ewa Langer


FOTOREPORTAŻ mediAFinger









ŚWIADECTWA ZWIERZĄT

ŚWINIA

Tłukli nas prętami z wszystkich stron. Wprowadzili nas do środka, a potem kopniakami sprowadzono nas na ziemie. Leżeliśmy ryjami do ziemi ze skrępowanymi nogami i zmuszano nas do pełzania w tej pozycji. Kiedy przyjechaliśmy, podłoga była czysta, ale po jakiś 30 minutach, przywieziono tyle pobitych i zakrwawionych zwierząt, że cała podłoga zrobiła się czerwona od krwi.

KROWA

Klęczałyśmy wzdłuż płotu przez trzy godziny a oni przywozili kolejne zwierzęta. Jeśli tylko chciało się wody, albo załatwić dostawało się prętem. Traciło się poczucie czasu. Spędziłyśmy trzy albo cztery godziny w tej pozycji a oni cały czas ryczeli, że jesteśmy bestiami, które należy zastrzelić.

ŚWINIA

Potem przyszedł jakiś naczelnik i zapytał czy ktoś ma kondon po czym naciągnął go na pręt i wepchnął mi go w odbyt. Czułam rozdzierający ból.

KOŃ

Koń, który leżał obok mnie z raną postrzałową była reanimowany na podłodze podczas gdy pracownicy rzeźni kopali pozostałe konie, które leżały półprzytomne z ranami postrzałowymi. Darli się na weterynarzy ponieważ pomagali nam.

KROWA

Pierwsze, co zobaczyłyśmy po dotarciu na miejsce, że zwierzęta leżały na ziemi a pracownicy rzeźni i inne zwierzęta chodzili po nich bo nie było kawałka wolnej podłogi. Zwierzęta leżały na podłodze krzycząc z bólu i błagając o pomoc, ale w najlepszym razie po prostu nie dostawało się prętem po głowie.

ŚWINIA

Po dwóch godzinach spędzonych w klatce, pracownicy rzeźni wrzucili nas do ciężarówki w taki sposób, że zwierzęta leżały jedno na drugim. Te, które były na dnie w ogóle nie miały powietrza. Kiedy wyczołgiwaliśmy się z ciężarówki, te z połamanymi nogami wyły z bólu.

KOŃ

Na osiemdziesiąt zwierząt, dostaliśmy dwa litry wody raz na 4 godziny. Nie każde miało okazję nawet się napić. Staliśmy na betonie przez 28 godzin, bez jedzenia. Potem zabrali nas do klatek, które mieściły po 4 zwierzęta a nas tam było 21. Było potwornie gorąco. Była tylko mała dziura w oknie. Zwierzęta cierpiały z gorąca. Nie było jedzenia tylko chlorowana woda. 

( fragment sztuki rozdawany w formie ulotki )
























  CUT OFF THE CHAIN nowa piosenka ELOE zakończyła spektakl i była jedynym dodanym tekstem do całości scenariusza, który był po raz pierwszy realizowany. 

MARSZ SOLIDARNOŚCI z BIAŁORUSIĄ link do filmu 










 MUZYKA carpaccio-w-stylu-wschodnim

Spektakl powstał przy współpracy Fundacji Otwarty Plan oraz Stowarzyszenia Kobieca Transsmisja. 


                      SPEKTAKL FINANSOWANY ZE ŚRODKÓW MIASTA KRAKOWA 













Komentarze

Popularne posty z tego bloga

CZEGO UCZY BALLADYNA

                                                     CZEGO UCZY BALLADYNA Rola Balladyny jest jedną z największych granych ról kobiecych w teatrze w Polsce. Jest to historia holywoodzka brak jednak godnego przekładu na angielski wystarczająco zrozumiały i piękny zarazem. Przydałby się  Szekspir który by to zrobił...albo jego duch...Gdyby to było możliwe Szekspir bardzo szybko odgadł by, że dzieło Słowackiego jest głęboko inspirowane jego twórczością. Balladyna jako postać wpada w przepaść następstw, która jest tym samym co los Makbeta i Lady Makbet. Pojawienie się zjawy Banka na imprezie u króla, którą zresztą można zagrać z widocznym Bankiem lub bez...zostało wiernie odwzorowane. Banko to oczywiście Alina, o której zjawieniu podczas uczty mówi Balladyna. Jej dziwny atak jest taki sam jak Makbeta. Słowacki w sprytny sposób przeniósł świat Szekspirowskiej narracji w słowiańskie realia. Świat mistyczny Szekspira ewoluował w nowe mistyczne zjawiska. Goplana i jej dwór przyszły z Bur

ANHELLI - Eloe Theater of Noise ARTYKUŁ AKTUALIZOWANY

      ...albowiem rzeczą zgubną jest melancholia...J.Słowacki                             ANHELLI PERFORMANCE       Transowa Melancholia   Poznawanie Słowackiego jest porównywalne z wtajemniczeniem w sztukach walki...Podnosimy swój level poznania autora, poprzez analizę co raz trudniejszych jego dzieł. Jako reżyser musisz podnosić swój poziom poznania... 11 czerwca 2022  Wznowienie ANHELLEGO z okazji Noc Teatrów 2022. Spektakl zagraliśmy w przy współpracy z Centrum Sztuki Wiewiórka w Składzie Solnym Małgorzata Białek debiutowała w roli Ellenai Spektakl podczas Nocy Teatrów cieszył się dużym powodzeniem i został gorąco przyjęty przez publiczność.  ZOBACZ SPEKTAKL  ANHELLI Noc Teatrów 2022 https://www.youtube.com/watch?v=l5-y81VIGxE ANHELLI powrócił z okazji Roku Polskiego Romantyzmu i jest to kolejna odsłona najbardziej znanego spektaklu Teatru ELOE. Theater of Noise znów pokazał swoje możliwości. W spektaklu oprócz Małgorzaty Białek debiutowali Iwona Karcz w roli śpiewane